Loos
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Karakterbouw

Ga naar beneden

Karakterbouw Empty Karakterbouw

Bericht van juut zo jan 03, 2016 5:40 pm

Hoe gaan de karakters opgebouwd worden? Wordt er gewerkt met levels? Wordt er gewerkt met klassen? Met stats? Wordt er gewerkt met leerbare vaardigheden? Zijn dat dan dingen die je kan kopen of dingen die je al spelend verdient? Hoe zorgen we dat karakters die beginnen niet als volwassen persoon in de wereld staan zonder ook maar iets geleerd te hebben in hun leven?


Persoonlijk ben ik geen fan van klassen, ik vind het onrealistisch en te beperkend in hoe het karakter zich kan ontwikkelen. Liever zie ik dan een grote verscheidenheid aan vaardigheden waaruit je telkens kan kiezen welke kan je op wil. Dan is het aan de speler of hij/zij een karakter echt wil specialiseren in een bepaald iets of dat hij meer een manusje van alles wil spelen.


Vaardigheden op rij zetten werkt op zich makkelijk wanneer die vaardigheden eenmaal allemaal uitgeschreven zijn. Dan zou er met levels gewerkt kunnen worden waar je bij ieder level een bepaald aantal punten krijgt die je naar eigen smaak in vaardigheden kan steken.

Basisstats zijn nuttig als er een speelsysteem met dobbelstenen komt. Eventueel kunnen basisstats ook gebruikt worden als maatstaf om te bepalen of bepaalde vaardigheden al dan niet geleerd kunnen worden. Een karakter met een zeer laag niveau in 'kracht' zou bijvoorbeeld geen zwaar werk kunnen doen, een karakter met een zeer laag niveau in 'intelligentie' zou bijvoorbeeld niet kunnen leren lezen of rekenen. Dan zouden er bij elk level een x aantal basispunten verdeeld kunnen worden door de speler.

juut

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-01-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum